Vores Coop

Vores Coop er en fortælling om Coops 2025 strategi. Her kan du læse om, hvad vi sammen kæmper for, og hvorfor du er forudsætningen for, at vi får Danmarks gladeste kunder. Se filmen og læs videre.

Læs Vores Coop

Det er med stor glæde, at ”Vores Coop” nu er udkommet. Vores Coop er en helt ny bog om, hvor Coop kommer fra, hvor vi skal hen, og hvad vi skal kæmpe for sammen.

Vi har tre ambitiøse mål

Hvad betyder vores mission for dig?

Vores byggesten - det vi kæmper for

Vores medlemsløfte

Vores medarbejdere

Vores mission

Når vi står op om morgenen, så er det ikke kun for at gå på arbejde. Det er for sammen at gøre en forskel.

Vi kæmper for en bedre og
mere bæredygtig hverdag for alle

 

 

Vores mål

I bogen kan du læse om Coops 2025 strategi, der har som mål at få Danmarks gladeste kunder, skabe Danmarks bedste butiksarbejdsplads og være Danmarks mest bæredygtige virksomhed. Det lyder som store ambitioner. Og det er det også!

Danmarks
gladeste
kunder

Danmarks
bedste butiks-
arbejdsplads

Danmarks
mest
bæredygtige
virksomhed

Vores kernefortælling

Hver dag kommer næsten 1 million danskere i Coops butikker. Kunder og medarbejdere, unge og gamle og dem midtimellem. Det er det, det hele handler om. Mødet mellem mennesker, vores møde med vores kunder.

Det handler
om mødet
mellem
mennesker

Det handler
om glade
kunder

Det handler
om dig

Vores byggesten

På tværs af alle vores kæder er vores kundemøde formet af fem byggesten. Og det er vores evne til at efterleve og udleve hver af vores byggesten, som sikrer os vækst via glade kunder, der kommer igen og igen – og som gør forskellen mod vores konkurrenter.

Vi kæmper for at give danskerne en mere bæredygtig hverdag

Vi går nemlig forrest og kæmper for at give danskerne mere bæredygtige dagligvarer og tilbyder altid sunde og klimavenlige alternativer.

Vi kæmper for ærlige varer til ærlige priser

I 1866 blev Coops første brugsforening stiftet. Lige siden har vi kæmpet for foreningstanken og fællesskabet for at varetage forbrugernes interesser og tilbyde dem “ærlige varer til ærlige priser”.

Vi kæmper for, at danskerne kan spare tid i hverdagen

Vi kæmper fortsat hver dag for, at danskerne kan spare tid i en presset hverdag – både i form af inspiration til nemmere måltider og i form af en enklere indkøbstur.

Vi kæmper for kvalitet og bedre mad

Mad skal både smage godt og give god smag i munden. Sikkerhed, sundhed og miljø har altid været mærkesager i Coop.

Vi kæmper for at gøre en forskel lokalt

Vi er tilgængelige for vores kunder og er til stede dér, hvor vores kunder er – i byerne, online og i de små lokalsamfund.

Kædernes missioner og byggesten

Se hvad kæderne kæmper for og deres byggesten.

”Vi vil være Danmarks bedste lokale varehus, der dækker hele dit behov og giver dig råd til et sundt, klimavenligt indkøb med god smag i munden”

”Vi kæmper for at gøre din hverdag nemmere med ærlige varer til ærlige priser”

Vores medarbejdere

Coop er en andelsbevægelse, som får nyt liv, hver gang nye mennesker bliver en del af vores fællesskab. Et fællesskab baseret på ansvar, mangfoldighed og engagement. For mennesker er fundamentet for den forretning, vi driver og energien bag de forandringer, vi kæmper for.

En bevægelse, man kan købe ind i

 

 

I Coop er god ledelse forudsætningen for glade medarbejdere og glade kunder. Og god ledelse handler om at gå forrest, handle proaktivt og kende Coops prioriteter. Men det handler også om at uddelegere og tage ansvar. Det giver nemlig større motivation og bedre resultater. Og alle vores ledere skal tage ejerskab over egen butik eller afdeling. Ledelse er lederens vigtigste opgave.

I Coop kæmper vi hver dag for at fastholde og rekruttere de dygtigste medarbejdere. Det er vi ikke ene om. Derfor skal vi blive bedre til at positionere os som en attraktiv og ansvarlig arbejdsplads.

I Coop kæmper vi for at fastholde og rekruttere unge medarbejdere. De skal have lyst til at blive hos os længere og se Coop som en meningsfuld og attraktiv arbejdsplads med store karrieremuligheder. Og når vi ændrer på de unges syn på Coop som arbejdsplads, smitter det også af på de unges lyst til at handle hos os.

I Coop kæmper vi hver dag for mangfoldighed. Det er en del af ånden i andelsbevægelsen og en del af Coops historie. Vi skal også have mangfoldigheden ind i mødet med kunden i vores butikker, i vores markedsføring og i andre kunderettede aktiviteter.

I Coop kæmper vi systematisk for en stærk kultur. En kultur præget af ejerskabsfølelse – uanset hvad den enkelte er ansvarlig for. Dette gør vi ved at være bevidste om, at det vi siger, det vi gør, og det vi tror på, alt sammen påvirker Coops kultur. Det handler om på én gang at indfri målene i vores vækststrategi og samtidig sikre et højt engagement hos alle.

Vores Coop i tal

Download materialer

Til brug for interne præsentationer mv. har vi udviklet en række værktøjer

Download pdf af bog

Hent bogen her

Præsentation

Hent præsentationen her

Har du spørgsmål eller ønsker materiale om Vores Coop tilsendt, er du velkommen til at skrive til vorescoop@coop.dk